Makale Yazıları

Köpeklerde Siringomiyeli Ve Chiari Benzeri Malformasyon

İnsanlarda görülen ve Chiari malformasyonu olarak adlandırılan anomaliye benzer lezyonların hastalarımızda da görülmesi nedeniyle, bu gelişim kusuru Veteriner Hekimliğinde Chiari benzeri Malformasyon (CM) adı ile tanımlanmaktadır. CM minyatür ve brakiosefalik ırk köpeklerde gelişimsel bir anormallik sonucu oluşan malformasyondur. Kedilerde de gözlenmektedir.
Köpekler İçin Zararlı Maddeler

İşte köpekler için potansiyel olarak zararlı olan bazı maddeler ve durumlar : 1. Çikolata: İçerdiği theobromine ve kafein nedeniyle köpekler için zehirli olabilir. 2. Üzüm ve Kuru Üzüm: Böbrek yetmezliği gibi sorunlara neden olabilen maddeler içerebilir.....
Kediniz Sizi Seviyor Mu ?

Kedinizin sizi sevip sevmediğini anlamak bazen zor olabilir, çünkü kediler insanlar gibi duygularını açıkça ifade etmezler. Ancak, kedinizin size olan sevgisini anlamak için bazı davranış ve işaretlere dikkat edebilirsiniz:
Veteriner Kliniği Ziyareti

Veteriner hekiminizi ziyaret etmeye hazırlanırken, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz. Bu, ziyaretin daha verimli ve sorunsuz geçmesine yardımcı olacaktır: 1. **Randevu Alın**: Veteriner hekiminizi ziyaret etmeden önce bir randevu alın. Bu, muayene ve tedavi sürecini daha düzenli hale getirecektir.
Köpeklerde Parazitler

Köpekler de bir dizi iç ve dış parazit türüne karşı hassas olabilirler. İşte köpeklerde yaygın olarak görülen parazitlerden bazıları: 1. **Kurtlar (Nematodlar)**: Köpekler, yuvarlak solucanlar (Toxocara canis), kancalı solucanlar (Ancylostoma caninum) ve kalp kurtları (Dirofilaria immitis) gibi çeşitli nematodlara karşı hassastır. Bu solucanlar köpeklerin bağırsaklarına yerleşebilir veya diğer organlara zarar verebilir. 2. **Pireler**: Köpekler sık sık pirelere maruz kalabilirler. Pireler ciltte kaşıntı, tahriş ve alerjik reaksiyonlara neden olabilirler.
Kedilerde Parazitler

Kediler de çeşitli parazitlerle enfekte olabilirler. Kediler, iç ve dış parazitlere karşı hassas olabilirler. İşte bazı yaygın kedilerde görülen parazit türleri: 1. **Kurtlar (Şerit Parazitleri)**: Kediler sıklıkla şerit kurtlarına (Cestoda) enfekte olabilirler. Bu kurtlar genellikle pireler veya farelerle temas sonucu kedilere bulaşır. 2. **Yassı Solucanlar (Nematodlar)**: Yassı solucanlar kedilerin sindirim sistemi veya diğer iç organlarında enfeksiyona yol açabilir. Örneğin, yuvarlak solucanlar (Toxocara cati), kedi yavrusu enfeksiyonlarının yaygın bir nedenidir.
Kedi Hastalıkları

Feline Viral Rhinotracheitis (Bulaşıcı Kedi Nezlesi) Kedilerde üst solunum yollarında hırıltılı solunum, öksürük, gözyaşı akıntısı, tükürük salgısında artış, kilo kaybı ve ateşle karakterize, bulaşıcı ve viral bir hastalıktır. Bulaşma genellikle solunum yolu ile hasta kedilerden sağlıklı kedilere geçiş şeklinde veya hamilelik sırasında anne kediden yavru kediye geçiş şeklinde olur.Virus kedilere bulaştıktan genellikle 2-6 gün sonra ilk belirtiler gözlenmeye başlar. Hastalığın şiddeti; hayvanın yaşına , bağışıklık durumuna v.b. bir çok etkene göre değişmekle birlikte özellikle sütten yeni kesilmiş yavrularda daha şiddetli seyreder.
Köpek Hastalıkları

Canine Distemper (Gençlik Hastalığı) Köpeklerin gençlik hastalığı bulaşıcı viral bir hastalıktır. Kolostrum (anneden ilk emzirme sırasında alınan süt, ağız sütü, yüksek miktarda antikor içerir.) almış yavrularda, materyal (anneden alınan) antikorlar yavruyu aşağı yukarı 12 hafta kadar korur. Kolostrum almamış olanlarda ise bu süre 1-4 hafta arasında değişir. Bu nedenle hastalık genellikle 3-12 aylık köpeklerde yaygındır. Fakat daha yaşlı köpeklerde de rastlanabilmektedir. Yüksek ateş (40-41’C) ile başlayan hastalık, 4 formda kendini gösterebilir.
Kedilere Yaklaşmanın Püf Noktaları

Eğer siz de kedi aşığıysanız, yolda karşılaştığınız her kediyi sevme isteğinizi engelleyemiyorsunuzdur. Bazı insanların kedilerle iletişim kurmak için doğuştan gelen yetenekleri vardır. Ama birçoğumuzun sokakta karşılaştığımız ve tanımadığımız kedilerle iletişim kurabilmek için biraz yardıma ihtiyacı var. Siz de yardıma ihtiyacı olanlardansanız işte size birkaç ipucu;
Kedi Ve Köpeklerde Anal Kese Hastalıkları

Ekzokrin bir salgı bezi olan anal keseler iki adet olup anüsün her iki tarafında ve anüsten biraz daha aşağıda yer alır. Akıtıcı bir kanalla anüsün başlangıç, rektumun ise son bölümünden dışarıya açılan bu bezden salınan sekresyon dışkının rahat bir şekilde dışarıya çıkışını sağlar.